De beste voeding voor je haar

voeding-en-haar

Hooii allemaal,

De vorige keer schreef ik iets over voeding tegen onzuiverheden, vandaag heb ik een post over voeding voor gezond haar!

Zalm
Zalm, ik vind het heerlijk! Ik ben dan wel vegetariër, vis eet ik wel. In zalm zit veel B12 (het is namelijk van een dier afkomstig), omega 3 en ijzer. Dit samen zorgt voor een gezonde hoofdhuid wat ook weer beter is voor je haar.

Citrusvruchten
Citrusvruchten, zoals bijvoorbeeld sinaasappels of citroenen, zitten bomvol met vitamientjes, maar vooral met vitamine C. Vitamine C helpt om ijzer aan te maken en ijzer gaat broos haar tegen.

citrusvruchten

Wortels
Wortels zijn overal goed voor! Ze gingen ook al de onzuiverheden tegen, maar vanwege de Vitamine A die erin zit, zorgen ze ook nog voor glanzend haar. Perfect!

Donkergroene groenten
Donkergroene groenten zorgen ervoor dat je hoofdhuid meer talg aanmaakt, wat eigenlijk werkt als een natuurlijke conditioner. Je hoeft geen conditioner meer te gebruiken als je genoeg talg aanmaakt (in conditioner zitten vaak ook allerlei andere stofjes die helemaal niet zo goed zijn).

Bonen
Vooral in sojabonen in linzen zitten goede stoffen, onder andere biotine. Biotine is een ander woord voor vitamine H of B8. Als je een tekort aan biotine oploopt, kan dit voor haaruitval en vroeg grijs worden zorgen. Er zit trouwens ook superveel biotine in avocado’s.

peulvruchten

Noten
Amandelen, walnoten, pinda’s… allemaal boosters voor je haar! Hier zit namelijk zink in wat haaruitval tegen gaat.

Gevogelte
Ik ben vegetariër, maar voor anderen kan dit misschien een goede tip zijn! In gevogelte, bijvoorbeeld kip of eend, zitten proteïnen en ijzer wat ook weer tegen broos en afbreekbaar haar is.

Zuivelproducten
Een tekort aan proteïne kan voor snel breekbaar haar zorgen en er zitten veel proteïnen in zuivelproducten. Maar let wel op dat je hier niet té veel van neemt (of gewoon op een andere manier aan proteïnen komt), want dit zorgt wel weer voor onzuiverheden.

melk-kaas-eieren

Oesters
Het klinkt misschien gek, maar oesters zijn heel goed voor je haar. Er zit namelijk zink in dat eigenlijk gewoon als een antioxidant werkt.

Eieren
In eieren zitten vanzelfsprekend eiwitten. Jouw haar bestaat voor negentig procent ook uit eiwitten, dus moet je soms ook eiwitten ‘aanvullen’. Als je een tekort aan eiwitten hebt, kan je haar langzaam groeien of voor haaruitval zorgen.

Volkoren producten
Hier zitten ijzer, zink en verschillende B vitamines in, wat je haar een boost geeft.

granen

De voedingsstoffen die je vooral moet vermijden zijn: alcohol, suiker, verzadigde vetten en cafeïne. Verder helpt genoeg water ook, want door genoeg vocht blijft het haar soepel.

Over de gastblogger

blogger-maaike

Hi, ik ben Maaike en ik ben 13 jaar oud.
Ik schrijf over alles wat mij bezig houdt en mij enorm blij maakt.
Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn blogs zullen lezen!

Volg Maaike op INSTAGRAM-HAIREXTENSIONS & facebook-hairextensions

Bezoek haar eigen blog op: https://maaiketoday.wordpress.com/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *